Agilityulven

Fenris har kommit till rätta med att vara ensamhund och jag har kommit till rätta med att vara en-hunds-ägare. Vi har börjat lägga ner avsevärt mycket mer tid på träning nu än tidigare, och Fenris trivs verkligen med det. Tisdagar är det agility, onsdagar lydnad, torsdagar spårträning och resten av veckan gör vi vad vi känner för. Givetvis blandar vi detta med en massa bus också!

Av allt detta tror jag just nu att agility ligger högst upp på Fenris vill-träna-lista. Han blir galen när vi kommer till agilityplanen, och han älskar alla hinder. Tunnlar är kanske inte en favorit i och för sig, men det måste man förstå med en hund som måste krypa igenom dem : P Den platta tunneln är dock mycket roligare, för där får man använda lite kraft för att komma igenom. Hans stora favorit just nu tror jag dock är slalomet. Jag har aldrig varit med om en hund som fattar slalom så snabbt som han gjort. På bara tre träningsomgångar förstod han vad det handlade om och nu flyter det på som bara den. Han måste bara lära sig att bli lite smidigare, eftersom han gärna tar stoooora svängar runt pinnarna. Men det kommer!

Fenris följde med mig ner på stan häromdagen. Han är förvånansvärt obrydd i vissa saker, speciellt när det blir mycket liv och människor runtomkring. Han lufsade bakom mig när vi gick på torget och när vi skulle vänta utanför affären, där min lägenhetskamrat skulle handla, lade han sig ner och somnade på trottoaren. Både folk och hundar gick förbi utan att han lyfte så mycket som ett ögonlock. Men då kamraten kom tillbaka var han alert på tre röda, stod på bakbenen och studsade i glädje (en svart terrier blir väldigt stor när den står på bakbenen!).



Och nu ska vi iväg till agilityträning! Ha det gott allesammans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0