Håriga monster

Jag skulle verkligen behöva frisera både Fenris och Edwin, men eftersom det just nu är -25 grader här i Vännsby, känner jag att jag inte vill ge dem mindre hår just nu. Så det frå räcka med vanlig kammning två gånger i veckan. Men de skulle VERKLIGEN behöva friseras. De ser ut som två håriga monster... De är två håriga monster också. Idag träffade jag en dam som var ute och gick med sin collie, och de håriga odjuren blev alldeles galna (vad är det med folk som släpper fram sin hund till okända hundar!?). När hennes gamla tik hade luktat på mina hundar (fastän jag sa till henne att hundarna inte skulle träffa varandra), sade hon: "Det där är ju bara valpar"  som om det skulle ge tröst åt att hon släppt fram sin hund så mina två blev alldeles galna och flög på varandra. Hon blev lite snopen när jag sa att en av dem var 10 år gammal. För han betedde sig verkligen som en liten valp som studsade och skällde och trasslade in sig i kopplet.

Och det är inte första gången någon påstår att Edwin är en valp! De flesta tror faktiskt att han är yngre än vad han är. Kan det kanske bero på den galna blicken och flygandet över stock och sten? Tror det. Tyvärr är hans kropp inte lika ung som han tror sig vara i sinnet, så det blir ibland koppeltvång för att förhindra kommande dagars smärta och värk.

Ikväll ska vi fira, jag och mina pojkar, för nu har jag äntligen kommit i gång med mitt illustratörs-göra. Två porträtt på katt, två på hundar och förhoppningsvis blir det en häst snart. Det är så underbart att på teckna av andras fina husdjur och kunna fånga personlighet och utseende med lite papper och en blyertspenna. Så i kväll blir det hundben och godis,   och ett porträtt jag ska göra till mig själv! På Edwin och Fenris. Jag har köpt ram och allt, bara att teckna och sätta upp på väggen!

Och nu måste jag iväg och handla, innan bilen fryser fast på parkeringen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0