Ull och reflex

Ja, nu har vi ännu en gång varit nere en sväng i Timrå och träffat föräldrarna. Hundarna hade som vanligt fyra intensiva dagar av lek, terroriserande och och en del smågnabb. Edwin fick med sig en tröja upp. Mormor har stickat den på min förfrågan. Eftersom han blir lätt stel i skulderbladen och nacken tyckte jag att han var värd en liten stickad väst. Nej, jag brukar inte klä mina hundar, mer än regntäcken när det behövs, så den lilla tröjan, eller västan bärs helt och hållet i praktiskt syfte. Han är otroligt nog mycket stolt över sin lilla blå-grå randiga tröja, och han är mycket mjukare i kroppn nu än han varit tidigare. Så det är jätteroligt. Fenris har jag köpt  ett reflextäcke åt. Alla reflexhalsband försvinner i all päls! Men nu syns han. banne mig. Nästan självlysande med det där gula täcket.

Just det ja, jag har vägt honom. Han väger just nu 34 kilo, och är 72 cm i mankhöjd. En ståtlig pojke måste jag säga!

Och nu ska vi se på tv och mysa i soffan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0