Snöstorm och ljugfläckar

Jag tror jag ska börja förklara ordet "ljugfläckar". När jag hämtade Fenris, var han liten söt och oskyldig. Dessutom var hans tunga skär, som en hundtunga ska vara. Men ju äldre han blivit ju fler svarta fläckar har han fått på tungan så nu ser han ut som en dalmatiner i munnen. Jag har alltid roat mig med att kika på tungan när jag tittar på hans tänder, och se om han fått en ny fläck. Nu har jag också kommit på vad det är för fläckar.

Ljugfläckar såklart.

Det är såna där fläckar som man får när man ljuger. Så när Fenris väkte mig med tennisskon i munnen för någon morgon sedan, jag blev arg och han släppte oskyldigt och oförstående skon, som om han ville säga: Nej jag vet inte hur den hamnade där, den fanns där när jag vaknade. Ljugfläck.

Eller när jag skällde på honom för 15 kilo hundmat som han vält ut över köksgolvet, och han tittade på Edwin, som om det var han som hade gjort det. En till ljugfläck.

Jag är nu uppe i ca tolv ljugfläckar som han har på tungan. Det är definitivt fläckar som har kommit dit på grund av hans mest utstuderade hyss, som jag kommit på honom med att göra.

Och nu till snöstormen. Min mamma brukar alltid säga att häst- och hundfolk är nog de galnaste människor här på jorden. Vi är de enda som är ute en timme i hällregnet och går, eller kliver upp halv sex på en söndag morgon bara för att hinna gå med hunden innan det blir för varmt ute. Idag var jag ute och tränade med Fenris i snöstorm. Och då menar jag Storm. Det blåser något vansinnigt här, och snön driver bitvis så man inte ser något. Men jag tog på mig min tjockaste träningjakca och Fenris är ju knappast berörd av lite snö, så det gick bra! Vi tränade en halvtimme, mer stod vi inte ut, men både jag och Fenris är nöjd och glad över detta. Det gick väldigt bra, trots vädret, och jag konstaterar att om han klarar av nästan en hel lydnadsetta i snöstorm, då kan han klara det överallt.
   Och varför var jag ute i snöstorm? Jo, jag har haft så jäkla mycket att göra senaste dagarna att vi knappt tränat alls och Fenris (och Edwin) började hitta på att bli rastlösa. Så innan de börjar hitta på egna saker att göra, fick jag snällt pallra mig ut i snöstormen och träna. Sen busade vi alla tre i den stora snöhögen.

Det sägs ju att man ska träna i alla väder. Tja, nu har jag bara hällregn kvar då : P

Kommentarer
Postat av: Anonym

Då borde Fantomen ha fler fläckar än han har!;-)

2009-03-01 @ 20:27:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0